olinek: Poradny

Nejnovější dotazy na tohoto odborníka: (26)

Nejnovější dotazy do poradny vložené uživatelem: (0)

Nejnovější příspěvky do poradny: (24)

Podjazykova uzdicka, 25. 1. 2018, 9.17

Dobrý den, netrapte ho, nechte to zahojit, je ve vývoji, tzn. že ještě máte spoustu času cvičit a procvičovat... S pozdravem Horáková Kolga

Podjazykova uzdicka, 3. 10. 2017, 8.44

Dobrý den, to je skvělé...až se to zahojí, tak mám doporučení, jenž milují všechny děti a to cvičit jazyk formou olizování a lízání (lízátko, cucání bonbonu - jestli už to umí, po zmrzlině vylízat talířek, olizovat si pusu - to je přímo logo cvičení - horní a dolní oblouk). Zkuste také vysledovat, zda při jídle přehazuje sousto ze strany na stranu (to vše jsou pohyby jazyka, které souvisí s řečí). Zkuste pak i různé čertíky (blblblbl), při čištění zubů na sebe do zrcadla vyplazovat jazyk (už by se nemělo objevovat tzv. srdíčko - to je právě když ta uzdička nepustí jazyk, aby udělal špičku nebo se maximálně vyplázl...). Hezké hrátky a pohodový podzim. S pozdravem Horáková Olga

Podjazykova uzdicka, 21. 9. 2017, 17.10

Dobrý den, určitě to nechte fiknout, ať si nefixuje nesprávné polohy jazyka při výslovnosti. S pozdravem Olga Horáková

Správná výslovnost R, 22. 5. 2017, 11.09

Dobrý den, nechte to přírodě. Dle klinické logopedie má čas na r mezi 5,5 az 6,5 let. Někdy se může spíš ublížit, když se "tlačí na pilu". Jak to popisujete, tak to nebude dlouhu trvat. V dnešní uspěchané době dejme čas dětem dozrát. S pozdravem Olga Horáková

Obměna chrupu, 18. 2. 2017, 23.19

Dobrý den, co se týče posouzení postavení mluvidel, je nejlepší, aby to logoped viděl a slyšel. Nyní bych Vám poradila za nějakým zajít, aby vás posunul dál. Je bezva, že spolupracuje, co se osvědčilo, používejte dál. S pozdravem Olga Horáková

Obměna chrupu, 9. 2. 2017, 11.42

Dobrý den, tak velká pochvala. Otázka je, jak to čšž zní, my přeci klidně řekneme čšž i v úsměvu. To špulení k tomu jen dopomáhá. Takže pokud to zní normálně, tak ho nechte žít. Ztráta zubů vždy ovlivní výslovnost sykavek, naštěstí se zoubky vymění dřív, než se zafixuje nějaký zlozvyk. Jen ho sledujte, aby se to nevrátilo. I jemu řekněte, že to načas bude více šišlat, aby se to nepokoušel nějak upravovat (to tam právě pak strkají jazyk, aby zmenšili tu ďouru a více to syčelo). S pozdravem Olga Horáková

Dobrý večer, ano, měli by vyšetřit i motoriku mluvidel. Co se týče sluchu, jaký máte dojem Vy jako rodič....rozumí klučina opravdu všemu řečenému, nebo si dokáže dle gest a mimiky či situace domyslet, co se mu říká. Zkuste ho v tomto více pozorovat. Měla jsem v péči chlapce, který měl dlouhodobě zalehlé uši a díky tomu moc nemluvil nebo slova komolil, pak mu je uvolnili a postupně vše dohnal... Záleží na osobnosti, když komunikačně nedosáhne pochopení, tak někdo se rozčiluje a řve, někdo se stáhne do sebe. S narkózou bych souhlasila v případě, že máte k nim důvěru... Normálně si vygooglete "orientační zkouška sluchu" a něco z toho doma v klidu vyzkoušejte - na pohodu, tím nic nemůžete zkazit. Kontrola uzdičky je snadná: ať na Vás co nejvíce vyplázne jazyk, pokud bude na konci jazyka drážka, která rozděluje jazyk na dvě části (tzv. srdíčko (vzhůru nohama)), tak má krátkou uzdičku. Nejlepší je to ukázat, blbě se mi to popisuje... S pozdravem Olga H.

dysfázie u 22m chlapečka, 28. 9. 2016, 20.49

Dobrý večer, na to Vám takhle od počítače odpověď nedám, bohužel. Může se jednat o dysfázii a nemusí.....může to být součástí onoho celkového opoždění, či motoricky oné hypotonie (v oblasti obličeje)....to musí posoudit odborník, který mladého pána uvidí na vlastní oči. Dělejte to, co děláte, jestli chcete, napište mi mail a já Vám pošlu motorická cvičení úst a jazyka (můžete to zkusit, určitě to nemůže ublížit, je to i s popiskem co a jak). S pozdravem Olga Horáková (nebo mi napište na mail: olinek.logopedie@seznam.cz)

Tříleté dítě nemluví, 21. 9. 2016, 19.54

Dobrý den, logoped nebo foniatr (dobrý foniatr nevyšetřuje jen sluch, ale i řeč). S pozdravem Olga Horáková

Tříleté dítě nemluví, 19. 9. 2016, 13.52

Dobrý den, no, chtělo by to tzv. diferenciální diagnostiku, aby se odlišil opožděný vývoj řeči od autismu nebo vývojové dysfázie.....uvidíte zda jej školka trošku pošťouchne, pokračujte dále v pojmenovávání věcí a dějů kolem sebe, nenechte se odbýt ukazováním nebo zkomoleným slovem.....dělejte, že nerozumíte, aby ho to nutilo lépe se vyjádřit. Zkuste klidně jiného logopeda, jsme jen lidi a někdo někomu sedne lépe, někdo ne. Určitě to však nenechávejte být.... S pozdravem Olga Horáková

© 2013 - 2019 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. v pořádku více informací