Jak připravit pokožku dětí na sluneční záření

zobrazeno 281×

Vložil(a): Adrianita, 16. 2. 2024 10.25

Ano, ještě pořádně nezačalo ani jaro a slunce tak často nesvítí, ale s prvními jarními paprsky je nejvyšší čas se připravit na letní parna. Nejen, abychom my i naše děti měli zdravou pokožku, ale i kvůli správnému vstřebávání vitamínu D.

Proč je vitamin D důležitý

Je důležité vědět, že dostatek vitamínu D je důležitý pro správné fungování imunitního systému. V dnešní době odborníci spíše varují před slunečním zářením a nabádají nás, abychom se schovávali do stínu. Dostatečné množství vitamínu D však získáte při pravidelném pobytu na slunci.Na jaře vezměte děti na sluníčko a načerpejte hladinu vitaminu D. Nejvíce jej zužitkujete na podzim a v zimě, je to účinná prevence proti nachlazení. Vitamin D dává imunitní systém do pořádku. 

Nedostatek vitaminu D se zejména v zimním období projevuje častými infekcemi dýchacích cest, ekzémy, alergií.

Vitamín D je důležitý hlavně v období rychlého růstu kostí, tedy v těhotenství a u dětí. 

Jak se vystavit slunečnímu záření bezpečně

Opálení pokožky způsobuje UVA záření. Vitamin D čerpáme ze slunce skrze UVB záření, které se k nám nedostane přes mraky nebo když je slunce příliš blízko (ráno a na večer). Postupným vystavováním slunečního záření posilujeme pigmentovou vrstvu, což má i ochranný efekt. Nejlepší doba pro vystavení je 10.-16. hodina. V létě se raději vyhněte přímému slunci od 11. do 14. hodiny. Po dobu léta bychom měli vystavit co největší plochu těla po dobu 20 až 30 minut. Toho docílíme, když často vyrazíme na slunce už na jaře. Na jaře je slunce slabší, stejně tak i naše pigmentová ochrana. K tomu bychom měli přihlédnout. Stejně tak je třeba zohlednit i pigment našich dětí - zda se snadno opálí nebo rychleji zčervenají. Kůže by neměla ani trochu zčervenat, tady je na místě se obléknout či odejít do stínu. 

Jak chránit pokožku

V našich podmínkách je pro spoustu lidí dostačující olej z malinových semen, který chrání proti UVA a částečně UVB záření. Stačí se natřít před opalováním a poté i po opalování. Při silném slunci volte raději vzdušné oblečení, které pokožku ochrání. Pokud má vaše dítě slabší pigment, porozhlédněte se po netoxických opalovacích krémech. Komerční opalovací produkty obsahují ropné složky a jiné škodlivé látky. U moře vždy sáhněte po bezpečném opalovacím krému s vyšší ochranou. 

Vitamín D v zimním období doplníte i stravou. Od jara do podzimu můžete dětem dávat rybí tuk. Dále můžete do stravy přidat olej z tresčích jater, ryby, formu lišejníku ve spreji, bio máslo, hovězí játra, vejce. Častou diskuzí je, že spolu s vitamimen D je třeba doplňovat i vitamin K. V našich podmínkách to není potřeba. Vitamin K2 je dostačující, pokud ve stravě přijímáme dostatek zeleniny, pickles, fermenty, kysané zelí, kimči, tibi.

 

Milé maminky, jak často vystavujete děti sluníčku? Připravujete se na léto už na jaře? Jak chráníte pokožku?

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
0

Diskuze k této stránce (0 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Zatím zde není žádný příspěvek.

© 2013 - 2024 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů