Ockovani - rozestup 10 dni, aplikace na stejne misto a vznik pigmentove skvrny

zobrazeno 293×

Vložil(a): Anonymní, 10. 11. 2020 17.33

Na dotaz odpovídá Alice Pelikánová (Alice Pelikánová)

Mame za s sebou ockovani v 6 mesicich. Lékařka nám aplikovala nejprve hexacimu a za 10 dnu prevenar 13. Obe vakciny do stejného místa do stehna na leve nožičce. Po onom ockovani jsem u dcery objevila pigmentovou skvrnu. Je tu nějaka souvislost s aplikací vakcín behem kratke doby do stejneho mista a objevenim pigmentove skvrny? A jaky by mel byt dalsi postup aplikace? Vyuzit jiz pouze druhou nozicku k ockovani a zvolit delsi (jaky?) rozestup? Je zde nejake zdravotni riziko z takto provedeneho ockovani (rozestup 10 dni a stejne misto aplikace)? Dekuji

Sdílejte:   | 
0

Máte dotaz na odborníka z této poradny? Zeptejte se

Alice Pelikánová , 1. 12. 2020, 21.49

Dobrý den, ohledně vzniku pigmentové skvrny, na to je těžká odpověď, pokud vznikla v časové souvislosti s očkováním, možná souvislost být může, na to by vám mohl odpovědět fundovaný dermatolog. Po očkování se mohou objevit velmi vzácné reakce, které ani nemusí být zaznamenané v lékařské literatuře. Ohledně očkování více vakcín najednou doporučujeme rozestupy co nejdelší. V případě očkování více vakcín najednou nebo krátce po sobě se zvyšuje riziko nežádoucích účinků (dávky vakcín se sčítají a tak i vystavení potenciálně toxickým látkám ve vakcínách). Každý organismus snaší zátěž očkování jinak. Při výskytu jakýchkoli závažnějších nežádoucích účinků je vhodně očkování odložit. Více informací najdete v Průvodci očkováním https://provolbu.cz/e-kniha-pruvodce-ockovanim/

Pro přidání dotazu je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

© 2013 - 2021 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. v pořádku více informací