Zažívání

zobrazeno 121×

Vložil(a): tersmet, 14. 9. 2018 10.34

Na dotaz odpovídá Eva Hájková (Eva Hájková, MPH, MBA)

Dobrý den, již delší dobu trpím zažíváním. Četla jsem si o tom různé články a zajímalo by mě co si o to myslíte.. https://www.novinky.cz/zena/styl/451584-trinact-zpusobu-jak-zrychlit-a-zlepsit-traveni.html tenhle je o tom, do jídělníčku přidat hlavně bylinky což mi přide dobré. https://ona.idnes.cz/jak-resit-potize-se-zazivanim-dkd-/zdravi.aspx?c=A160122_105048_zdravi_pet tady je zase, že by mělo pomoci běhání a zdravé stravování což teď dřžím již delší dobu, ale neběhám tak nevím jestli by to mohlo pomoct.. A pak mě zaujalo tohle http://tajemstvizdravi.cz/esencialni-oleje-na-zazivani/ píší zde o esenciálních olejích. Nevím jestli je to opravdu možné, ale kdyby to fungovalo tak by to mohlo být zajímavé.. ale proto se hlavně ptám jestli s těmito metodami máte nějaké zkušenosti a mohli byste mi něco doporučit. Díky :)

Sdílejte:   | 
0

Máte dotaz na odborníka z této poradny? Zeptejte se

tersmet , 14. 9. 2018, 10.36

Přidám sem znovu ty odkazy protože se nepropsali.. https://www.novinky.cz/zena/styl/451584-trinact-zpusobu-jak-zrychlit-a-zlepsit-traveni.html http://tajemstvizdravi.cz/esencialni-oleje-na-zazivani/ https://ona.idnes.cz/jak-resit-potize-se-zazivanim-dkd-/zdravi.aspx?c=A160122_105048_zdravi_pet Ale samozřejmě sou tyhle články jen orientační a spíš mě zajímá jestli se jich mohu držet nebo ne.. díky

Eva Hájková, MPH, MBA , 14. 9. 2018, 10.43

Dobrý den, bohužel nemám časovou kapacitu číst články tohoto typu každopádně je velmi důležité, o jaké trávící potíže se jedná a jaká je hlavní příčina/ny. Jedná se o zánět ve střeve, či určitou disbiózu, zvýšenou propustnost střevní stěny či přemnožení patogenů, potravnové senzitivity, intilerance? Tohke vše je důlěžite a zobecňování je mnohdy spíše na škodu. Pokud bych měla vypíchnout několik "obecných" pak neuškodí následující: 1. Zvýšení konzuace omega 3 NMK vůči omega 6 (najdete v kvalitních vejcích, lněném oleji, chia oleji, konopném oleji, v kvalitních rybách..) Omezit jiné rostlinné oleje a vyřadit škodlivé margaríny. 2. Zaměřit se na kvalitní probiotika (střídat půdní s mléčnými) například tady: https://www.hrave-o-zive-strave.cz/probiotika-pro-deti-a-dospele/180-primal-defense-ultra-probiotic-formula-primarni-obrana-658010112352.html https://www.hrave-o-zive-strave.cz/bio-a-raw-doplnky-stravy/193-gutpro-powder-30g-828054157149.html 3. vyřadit zcela průmyslově zpracovcané potraviny a cukry (nejrůznější cerálie, musli, krekry, těstoviny, sušenky, pečivo sladké apod), vyhnout se na nějakou dobu mléčnýcm produktům a lepku (pšenice, žito, špalda..) 4. Jíst jen 3x denně a odlehčit gastroinestinálnímu traktu zde ještě několik článků ode mně: https://www.hrave-o-zive-strave.cz/blog/post/15-jakou-roli-hraji-streva-a-mikrobiom-na-nase-zdravi.html https://www.hrave-o-zive-strave.cz/blog/post/31-syndrom-zvysene-propustnosti-strev-leaky-gut-syndrome.html https://www.hrave-o-zive-strave.cz/blog/post/30-co-delat-kdyz-nam-tuky-delaji-problem.html

Pro přidání dotazu je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Naši partneři

© 2013 - 2018 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. v pořádku více informací