Pánevní dno a důležitost jeho posilování

zobrazeno 769×

Vložil(a): NikolaJ, 14. 9. 2018 13.37

Pánevní dno bývá trochu opomíjeným tématem. Pro ženy (ale i muže) je velmi důležité. Víte, kde je střed vašeho těla a jaké jsou příznaky ochablosti těchto svalů?

Střed těla, neboli pánevní dno, jsou svaly hlubokého stabilizačního systému a nachází se ve spodní části pánve. Je tvořeno řitním zdvihačem spolu s fasciemi, svalem kyčlokostrčním a svalem kostrčním. Ohraničuje dolní okraj břišní dutiny člověka a rozděluje dutinu malé pánve od krajiny hráze. Má složitou anatomii. Do pánevního dna patří děloha, vaječníky, močový měchýř a tlusté střevo. Pánevní dno tyto orgány podporuje a drží na správném místě. Zejména pro ženy má tento orgán zásadní vliv na celkové zdraví a stav těla. V těhotenství drží tyto svaly i váhu miminka, placenty a plodové vody. Není divu, že je s porodem a celkovým těhotenstvím spojených spoustu komplikací. Ochablé pánevní dno je důvodem mnoha problémů, které na první pohled nemají řešení, nebo se přikládají jiné příčině.

Ochablost pánevního dna a jeho symptomy

U svalů pánevního dna je důležitá nejenom jeho pružnost, ale také síla a pevnost. Oslabení pánevního dna nepostihuje pouze ženy, ale také muže. Nejčastěji se s povolenými svaly pánevního dna setkávají lidé po operacích pánve, ženy po porodech, případně ženy a muži po 40 letech věku.

Mezi symptomy ochablosti pánevního dna patří bolesti zad, inkontinence, menstruační bolesti, špatné držení těla, špatná funkce břišních svalů (trávení – střeva), neschopnost otěhotnět, potíže či neuspokojení při sexu, špatný odtok krve z nohou, problém s hlubším a pravidelným dýcháním.

Stará Taoistická tradice říká, že zdravá a silná vagína zesiluje proud životní energie v těle.

Posílení pánevního dna

Posílením svalů pánevního dna je možné zmírnit zdravotní problémy, jako např. bolesti zad, vyhřeznutí dělohy, únik moči či stolice, hemeriody, zlepšení sexuálních prožitků, aj.

Svaly pánevního dna lze procvičovat buď vědomě zaměřením se přímo na cviky pánevního dna (Kegelovy cviky, vajíčko), nebo zapojením koaktivátorů pánevního dna, což jsou svaly, jejichž procvičováním a posilováním automaticky zapojíme i svaly pánevního dna. Patří mezi ně tzv. adduktory (přitahovače) vnitřní strany stehen, abduktory (odtahovače) vnější strany stehen a příčný břišní sval.

Kegelovy ciky

Pro posílení svalů pánevního dna jsou vhodné tzv. Kegelovy cviky, které v roce 1948 vyvinul americký gynekolog Arnold Kegel. Jedná se o soubor několika různých fyzicky nenáročných cviků. Ty by měly být prováděny v počtu 30 až 40 opakování třikrát za den, tedy zhruba 100 opakování denně celkem. Každý cvik se skládá ze dvou částí, a to ze stažení a uvolnění. Obě tyto části by měly trvat přibližně stejnou dobu. V začátcích cvičení je možné každou část provádět jen krátkou dobu, avšak postupem času, až pánevní dno zesílí, je možné dosáhnout délky trvání až 10 sekund.

Mezi další možnosti procvičování svalů pánevního dna pomocí Kegelových cviků patří tzv. venušiny kuličky nebo gelové korále. Žena svaly svírá kuličky co nejsilněji a může se je přes odpor, který sama klade, pokoušet vytahovat.

Oblíbeným a účinným cvikem pro posilování sexuálních svalů je samotný orgasmus. Svaly se nekontrolovatelně stahují a tím samovolně posilují.

Vajíčko

Vajíčko je velkým pomocníkem pro kultivaci sexuální energie, udržuje pohlavní orgány zdravé a zlepšuje milostný život. Jeho původ je třeba hledat ve starověké Číně, kde byla věnována velká pozornost spojitosti mezi milováním, zdravím a dlouhověkostí. Vztah správného tonusu svalů pánevního dna a intenzity orgasmů je dobře znám a vědecky zdokumentován.

{{:pr:}}

Vajíčko nejenže tyto svaly účinně posílí, ale také ženám pomůže spojit se s jejich smyslným, erotickým já. Pravidelné cvičení s vajíčkem zvýší milostnou rozkoš obou partnerů a posílí intimitu a blízkost mezi milenci. Cílem cvičení však není jen naučit se stisknout vajíčko uvnitř pochvy, ale naučit se rozpoznat, kde vajíčko právě je a pak s ním pohybem svalů cíleně manipulovat. Právě toto zaměření se na cílený pohyb předmětu v pochvě je hlavní rozdíl od běžných cvičení na posílení svalstva pánevního dna.  

Základní cvičení s vajíčkem

  • Základní cvičení je spojeno s pravidelným a hlubokým dýcháním a vtahováním a povolováním svalů yoni a tedy i s jeho nasáváním a povolováním uvnitř yoni.
  • Prociťujte vnitřní stydké pysky, jak se při cvičení otevírají a zavírají.
  • Při nádechu se pokoušejte vajíčko do yoni stahováním jejích svalů nasávat a při výdechu svaly povolujte a vajíčko nechte pomalu klesat až k poševnímu vchodu po malé pysky. Budete vnímat, jak se budou při nádechu zavírat a při výdechu otevírat.
  • Na to, abyste bezpečně tyto pocity a stahy rozeznala, budete potřebovat nějaký čas. Pokud nedokážete fyzické pocity při cvičení plně rozeznat a prožívat je, tak si je alespoň představujte. Ve svých pocitech se časem zcela jistě vyznáte, potřebujete však čas a praktické zkušenosti.

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
0

Diskuze k této stránce (10 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Fuga

Fuga, 17. 9. 2018, 6.20

já cvičila před a po porodu, ted už na to kašlu

k.o.r.i.n.e.k, 17. 9. 2018, 4.16

O tomhle jsem slyšela, já mám na cvičení akorát kuličky . . .

Zdeňka S., 15. 9. 2018, 20.30

Já jsem si po porodech myslela že s tímhle žádný problém nemám, dokud jsem nevlezl a za dětma na trampolínu

patricia077, 14. 9. 2018, 19.55

Do porodu dcery jsem ani nevěděla že nějaké pánevní dno mám neměla jsem problém nezajímala se a po porodu mi nikdo o cvičení a všem ani neřekl na vše jsem si musela přijít sama později u syna jsem cvičila a posilovala už v porodnici a ostatní na pokoji se na mne dívaly jak na exotku je dobré o tom vědět předem později už je opravdu pozdě

Katka, 14. 9. 2018, 22.07

Měla jsem to opačně, po prvním porodu jsem cvičit musela, po druhém už ne a vše v pořádku.

patricia077, 15. 9. 2018, 9.14

Já po prvním taky chodila na fyzio ale pak mne stejně čekal zákrok a po synovi už bohužel i operace chce to cvičit komplexně a ne bezhlavě jako já od patnácti pořád jen fitko a další sporty ale vnitřní svaly mne tehdy nezajímaly

k.o.r.i.n.e.k, 17. 9. 2018, 4.18

Tak to jsi dobrá že už v porodnici já byla ráda že žiju 😂

patricia077, 17. 9. 2018, 9.07

Po prvním porodu jsem měla to samé, sotva jsem chodila, museli mne ledovat, byla jsem hrozně potrhaná, dostávala jsem z toho za pomoci homeopatik, takže jsem taky neměla na cvičení čas ani náladu, navíc dcera odmala trpěla na prdíky, takže už v porodnici dávala sodu, to u syna to byla větší pohoda, pokud se to dá říct...

k.o.r.i.n.e.k, 17. 9. 2018, 11.30

syn brečel první rok skoro nonstop, takže to byl celkově záhul a celou noc začal spát až ve třech letech ...

patricia077, 17. 9. 2018, 11.45

Dcera začala v noci spát celkem brzo ale syn..teď od dvou let už je s dcerou stabilně v pokoji ale v noci buď volá mne nebo Eli a nechci aby ji budil tak chodím spát k němu

Naši partneři

© 2013 - 2018 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. v pořádku více informací