"K výrobě vlastních rybích olejů mne přivedla diagnóza dcery"

zobrazeno 149×

Vložil(a): NikolaJ, 11. 9. 2022 10.31

Simon Paukert vede firmu s více než 20-letou zkušeností s potravinovými doplňky a 10-letou zkušeností s rybími oleji. Přesto, když jeho dceři byla diagnostikována vývojová dysfázie a porucha autistického spektra a doporučeno užívání rybího oleje, zjistil, že mu na trhu něco chybí. A tak založil svou značku Nom-oils.

Jak Vás napadlo začít vyrábět své směsi olejů pod značkou Nom-oils, není jich na našem trhu dostatek?

Právě, že nebylo. Původně jsme se věnovali distribuci rybích olejů pro ČR a Slovensko od Islandské společnosti Lýsi, která je v kvalitě světový strop a má dokonce několik druhů olejů. Ale pořád to bylo málo a tak jsme se vrhli do vlastní výroby.

Proč se Vám zdálo, že jejich nabídka není dostatečná?

Hlavním důvodem byla moje dcera, která měla vývojové problémy. Byla jí diagnostikována vývojová dysfázie s poruchou autistického spektra. A bylo nám doporučeno podávat dceři kvalitní rybí olej. Viděli jsme, jak oleje pomáhají, ale jelikož jsem detailista, tak jsem začal studovat a pátrat a z několika olejů dělat jeden. Tak vlastně vznikla naše první COOL treska. Ale to pořád bylo málo. Jelikož dceři zabíraly i antioxidanty a konopí, tak jsem sehnal suroviny a namíchal první prototyp Neurotresky.

A ta fungovala jinak?

Fungovala neskutečně. Okolí vůbec nechápalo, jaký vývojový pokrok dcera udělala za pouhé 4 týdny.

Co je vlastně ta Neurotreska?

Nejedná se o čistě rybí olej, ten je tam spíše jako doplněk. Je to speciální olej a hodně silný. Takže se nedá srovnávat s ničím jiným na trhu. Velikou roli zde hraje opravdu kvalitní CBD, speciální antioxidanty a rozmarýn. A samozřejmě i naprosto přesná výroba.

Původně se tedy jednalo o domácí výrobu, pro vlastní potřebu. Jak Vás napadlo uvést produkt na trh?

Když máte děti s nějakým vývojovým „problémem“, stýkáte se s rodiči, jejichž děti mají stejné nebo podobné problémy. A samozřejmě mezi sebou řešíte to, jak dětem pomoci. Jak jsem již říkal nikdo nechápal, jak se Rozálka rychle změnila a chtěli to zkusit také. Takže jsme dávali tento olej i ostatním rodičům pro jejich děti. A ony nastávaly opravdu veliké změny i u nich. Tak se to rozkřiklo, že nebylo v mých silách, to doma dělat jako marmeládu. A začalo velké dilema, jestli se pustit do opravdové výroby. Již tenkrát s výrobou bylo spojeno strašně moc práce. Pořád mi někdo volal a psal, jestli ještě nemám a nedám. Tak jsem do toho šel.

A to je tak jednoduché, si říci jdu vyrábět a prodávat nějaké potravní doplňky?

Když pominu legislativu, myslel jsem si, že ano.

Myslel?

Ano, myslel, protože smíchat doma 20 flašek bylo v pohodě. Ale jak to udělat ve velkém? U nás to nikdo nedělal a nebyl nikdo, kdo by poradil. V podstatě skoro půl roku jsem objížděl výrobce stáčecích a míchací linek. Vlastně se mi skoro všude vysmáli. Až na jednu firmu na Moravě, tam jsem majitele nadchl. Vymyslel se mnou funkční zařízení, které i vyrobil a následně vychytal k dokonalosti. V tu chvíli to pro mě byla výhra. Myslel jsem, že to nejtěžší je za mnou, ale to jsem se hodně pletl.

Jdu do všeho po hlavě a můj rozpočet se zdál být hodně, ale opravdu hodně optimistický. A začalo shánění peněz na začátek. Po několika měsících jsem byl hrozně demotivován a každý mi říkal, ať se držím toho, co dělám a nevymýšlím nesmysly. Až jsem oslovil dva lidi, kteří pro mě byli vzorem a inspirací a oni šli do toho. Tenkrát jsem se strašně bál. Nikdy jim tu zkušenost a důvěru nezapomenu. No a mohl se plnit nejen můj sen, ale i sen ostatních rodičů.

Jak je to dnes?

Myslím, že dnes je to cca 4 roky od první lahve z linky a je to neskutečné. Již máme cca 1000 dlouhodobých případových studií, 8 produktů, které na základě studií a zpětné vazby pořád vyvíjíme, nové produkty na cestě a v neposlední řadě tisíce zlepšených nejen dětí, ale i dospělých a seniorů.

Takže vy se nezaměřujete jenom na děti?

Přesně tak. Děti jsou sice největší skupina, ale máme skvělé výsledky i u dospělých a seniorů. Když pominu prevenci, skvělé výsledky jsou u depresí, poruch imunity, roztroušené sklerózy atd. A hodně rozvíjející se skupina jsou sportovci. Je to neskutečné, jak je možné jednoduše a rychle navýšit sportovní výkon. Stačí zbavit tělo zánětů a podpořit nervovou soustavu.

Plánujete také nové produkty?

Ano, můj další sen jsou veganské alternativy, které již máme otestované a vyzkoušené. Ale je tam velké ALE. Důležitá je cena surovin. Pokud má být produkt kvalitní, to nejdůležitější je trvanlivost bez nějaké vetší konzervace. U rostlinných alternativ hodně bojujeme s trvanlivostí, ale již máme nějaký systém „Na objednání“ a věříme, že se nám povede co nejdříve spustit.

Jak je na tom Vaše dcera nyní?

V podstatě byste nepoznala, že měla nějaký problém. Je hrozně chytrá a šikovná, nicméně jak vysadíme oleje na několik dní, tak se vrací do svých stavů. Přestane vnímat, mluvit, pořád padá a zasekává se u aktivity. Např. je schopná i několik hodin kreslit jeden tvar, či si hrát jeden krátký příběh dokola.

Takže Neurotreska se musí brát již celý život?

To záleží. Jelikož máme opravdu rozsáhlou a dlouhodobou studii, tak lze rozdělit děti do tří skupin. První, to je cca 20% dětí, jsou děti jako naše Rozálka, u kterých když vysadíte na 3 dny, máte doma jiné dítě.

Druhá skupina, to je cca 30% dětí, jsou děti, které berou olej 3 měsíce, nastane velké zlepšení a pak jsou jenom na klasickém rybím oleji preventivně a vývoj pokračuje dále normálně.

Třetí skupina, těch je  40%, je vlastně stejná jako druhá skupina, ale po nějaké době přijdou zase propady. Pak stačí jedna lahvička Neurotresky, a zase je vše v pořádku.

Asi 5% dětí oleje prostě nesednou, ale co si všímáme, u těchto dětí je hodně problém psychosomatika.

A 5% dětí prostě žádnou změnu neudělají, ale i tak máme velké procento úspěšnosti.

A co vlastně Vaše značka Nom-oils znamená? 

No, to byl další oříšek, název... Těch názvů je dnes tolik, že jsme tápali nejen já, ale i celá rodina. Název je důležitý a měl by něco vysvětlovat. Jednoho dne sedíme u stolu, jsme již bezradní, jelikož už jsme byli po termínu s grafikou, webem atd. A pak dcera přišla k lednici a „říká", Mńom Mńom olej. A jelikož se plánovala i distribuce oleje do zahraničí, hodilo se to do angličtiny a značka byla na světe. A jako bonus je v názvu ukryto i mé jméno :-) 

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
0

Diskuze k této stránce (1 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

patricia077

patricia077, 20. 9. 2022, 16.33

Zajímavý rozhovor

© 2013 - 2022 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. v pořádku více informací