"K výrobě vlastních rybích olejů mne přivedla diagnóza dcery"

zobrazeno 2853×

Vložil(a): NikolaJ, 11. 9. 2022 10.31

Simon Paukert vede firmu s více než 20-letou zkušeností s potravinovými doplňky a 10-letou zkušeností s rybími oleji. Přesto, když jeho dceři byla diagnostikována vývojová dysfázie a porucha autistického spektra a doporučeno užívání rybího oleje, zjistil, že mu na trhu něco chybí. A tak založil svou značku Nom-oils.

Jak Vás napadlo začít vyrábět své směsi olejů pod značkou Nom-oils, není jich na našem trhu dostatek?

Právě, že nebylo. Původně jsme se věnovali distribuci rybích olejů pro ČR a Slovensko od Islandské společnosti Lýsi, která je v kvalitě světový strop a má dokonce několik druhů olejů. Ale pořád to bylo málo a tak jsme se vrhli do vlastní výroby.

Proč se Vám zdálo, že jejich nabídka není dostatečná?

Hlavním důvodem byla moje dcera, která měla vývojové problémy. Byla jí diagnostikována vývojová dysfázie s poruchou autistického spektra. A bylo nám doporučeno podávat dceři kvalitní rybí olej. Viděli jsme, jak oleje pomáhají, ale jelikož jsem detailista, tak jsem začal studovat a pátrat a z několika olejů dělat jeden. Tak vlastně vznikla naše první COOL treska. Ale to pořád bylo málo. Jelikož dceři zabíraly i antioxidanty a konopí, tak jsem sehnal suroviny a namíchal první prototyp Neurotresky.

A ta fungovala jinak?

Fungovala neskutečně. Okolí vůbec nechápalo, jaký vývojový pokrok dcera udělala za pouhé 4 týdny.

Co je vlastně ta Neurotreska?

Nejedná se o čistě rybí olej, ten je tam spíše jako doplněk. Je to speciální olej a hodně silný. Takže se nedá srovnávat s ničím jiným na trhu. Velikou roli zde hraje opravdu kvalitní CBD, speciální antioxidanty a rozmarýn. A samozřejmě i naprosto přesná výroba.

Původně se tedy jednalo o domácí výrobu, pro vlastní potřebu. Jak Vás napadlo uvést produkt na trh?

Když máte děti s nějakým vývojovým „problémem“, stýkáte se s rodiči, jejichž děti mají stejné nebo podobné problémy. A samozřejmě mezi sebou řešíte to, jak dětem pomoci. Jak jsem již říkal nikdo nechápal, jak se Rozálka rychle změnila a chtěli to zkusit také. Takže jsme dávali tento olej i ostatním rodičům pro jejich děti. A ony nastávaly opravdu veliké změny i u nich. Tak se to rozkřiklo, že nebylo v mých silách, to doma dělat jako marmeládu. A začalo velké dilema, jestli se pustit do opravdové výroby. Již tenkrát s výrobou bylo spojeno strašně moc práce. Pořád mi někdo volal a psal, jestli ještě nemám a nedám. Tak jsem do toho šel.

A to je tak jednoduché, si říci jdu vyrábět a prodávat nějaké potravní doplňky?

Když pominu legislativu, myslel jsem si, že ano.

Myslel?

Ano, myslel, protože smíchat doma 20 flašek bylo v pohodě. Ale jak to udělat ve velkém? U nás to nikdo nedělal a nebyl nikdo, kdo by poradil. V podstatě skoro půl roku jsem objížděl výrobce stáčecích a míchací linek. Vlastně se mi skoro všude vysmáli. Až na jednu firmu na Moravě, tam jsem majitele nadchl. Vymyslel se mnou funkční zařízení, které i vyrobil a následně vychytal k dokonalosti. V tu chvíli to pro mě byla výhra. Myslel jsem, že to nejtěžší je za mnou, ale to jsem se hodně pletl.

Jdu do všeho po hlavě a můj rozpočet se zdál být hodně, ale opravdu hodně optimistický. A začalo shánění peněz na začátek. Po několika měsících jsem byl hrozně demotivován a každý mi říkal, ať se držím toho, co dělám a nevymýšlím nesmysly. Až jsem oslovil dva lidi, kteří pro mě byli vzorem a inspirací a oni šli do toho. Tenkrát jsem se strašně bál. Nikdy jim tu zkušenost a důvěru nezapomenu. No a mohl se plnit nejen můj sen, ale i sen ostatních rodičů.

Jak je to dnes?

Myslím, že dnes je to cca 4 roky od první lahve z linky a je to neskutečné. Již máme cca 1000 dlouhodobých případových studií, 8 produktů, které na základě studií a zpětné vazby pořád vyvíjíme, nové produkty na cestě a v neposlední řadě tisíce zlepšených nejen dětí, ale i dospělých a seniorů.

Takže vy se nezaměřujete jenom na děti?

Přesně tak. Děti jsou sice největší skupina, ale máme skvělé výsledky i u dospělých a seniorů. Když pominu prevenci, skvělé výsledky jsou u depresí, poruch imunity, roztroušené sklerózy atd. A hodně rozvíjející se skupina jsou sportovci. Je to neskutečné, jak je možné jednoduše a rychle navýšit sportovní výkon. Stačí zbavit tělo zánětů a podpořit nervovou soustavu.

Plánujete také nové produkty?

Ano, můj další sen jsou veganské alternativy, které již máme otestované a vyzkoušené. Ale je tam velké ALE. Důležitá je cena surovin. Pokud má být produkt kvalitní, to nejdůležitější je trvanlivost bez nějaké vetší konzervace. U rostlinných alternativ hodně bojujeme s trvanlivostí, ale již máme nějaký systém „Na objednání“ a věříme, že se nám povede co nejdříve spustit.

Jak je na tom Vaše dcera nyní?

V podstatě byste nepoznala, že měla nějaký problém. Je hrozně chytrá a šikovná, nicméně jak vysadíme oleje na několik dní, tak se vrací do svých stavů. Přestane vnímat, mluvit, pořád padá a zasekává se u aktivity. Např. je schopná i několik hodin kreslit jeden tvar, či si hrát jeden krátký příběh dokola.

Takže Neurotreska se musí brát již celý život?

To záleží. Jelikož máme opravdu rozsáhlou a dlouhodobou studii, tak lze rozdělit děti do tří skupin. První, to je cca 20% dětí, jsou děti jako naše Rozálka, u kterých když vysadíte na 3 dny, máte doma jiné dítě.

Druhá skupina, to je cca 30% dětí, jsou děti, které berou olej 3 měsíce, nastane velké zlepšení a pak jsou jenom na klasickém rybím oleji preventivně a vývoj pokračuje dále normálně.

Třetí skupina, těch je  40%, je vlastně stejná jako druhá skupina, ale po nějaké době přijdou zase propady. Pak stačí jedna lahvička Neurotresky, a zase je vše v pořádku.

Asi 5% dětí oleje prostě nesednou, ale co si všímáme, u těchto dětí je hodně problém psychosomatika.

A 5% dětí prostě žádnou změnu neudělají, ale i tak máme velké procento úspěšnosti.

A co vlastně Vaše značka Nom-oils znamená? 

No, to byl další oříšek, název... Těch názvů je dnes tolik, že jsme tápali nejen já, ale i celá rodina. Název je důležitý a měl by něco vysvětlovat. Jednoho dne sedíme u stolu, jsme již bezradní, jelikož už jsme byli po termínu s grafikou, webem atd. A pak dcera přišla k lednici a „říká", Mńom Mńom olej. A jelikož se plánovala i distribuce oleje do zahraničí, hodilo se to do angličtiny a značka byla na světe. A jako bonus je v názvu ukryto i mé jméno :-) 

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
0

Diskuze k této stránce (2 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Fuga

Fuga, 6. 12. 2022, 12.02

kam až nás dovedou děti, dávám také olej, ale nikdy jsem se moc nepídila po ruzných alternativách ve výrobě

patricia077

patricia077, 20. 9. 2022, 16.33

Zajímavý rozhovor

© 2013 - 2024 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů