Také občas bádáte, zda dáváte svým dětem to nejlepší ?

zobrazeno 344×

Vložil(a): Iveta Záborcová, 2. 7. 2015 15.09

Krásné odpoledne maminky,

 

také občas bádáte, zda dáváte svým miláčkům to nejlepší? Já často sedávám na internetu či u knížek a hledám co a jak. Mám totiž doma "vybíravku". Buď nechce jíst vůbec a nebo zobne tu a támhle. Někdy mám pocit, že musí mít určitě hlad.  Vždy jsem se snažila řídit alespoň tímto základem:

 

  1. Dopřejte dětem pestrou a rozmanitou stravu, bohatou na ovoce a zeleninu, celozrnné potraviny, mléčné výrobky, ryby a drůbež.
  2. Nenechte děti se přejídat, ale ani hladovět – jíst by měly pravidelně 5-6x denně; velikost porce přizpůsobte jejich růstu, hmotnosti a pohybové aktivitě.
  3. Dodávejte dětem pravidelně kvalitní zdroje bílkovin (drůbeží a rybí maso, luštěniny, cereálie).
  4. Několikrát denně dětem podávejte mléčné výrobky, přednostně polotučné.
  5. Upřednostňujte kvalitní rostlinné tuky a oleje před živočišnými tuky.
  6. Učte děti střídmosti v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů. Sacharidy by děti měly přijímat hlavně z cereálií, ovoce a zeleniny.
  7. Nedosolujte již hotové pokrmy; sůl a solené potraviny dětem nabízejte jen výjimečně.
  8. Naučte děti správnému pitnému režimu, měly by vypít alespoň 1,5 až 2,5 litry tekutin denně.
  9. Učte děti zdravému způsobu života svým vlastním příkladem a aktivně se zajímejte o to, co jedí mimo domov.
  10. Pravidelně konzultujte zdravotní stav dítěte (hladinu cholesterolu, krevních tuků, krevního tlaku, nadváhu aj.) s jeho praktickým lékařem.

 

Doporučení odborníků na zdravou výživu slýcháme ze všech stran. „Denně jezte dostatek cereálií, upřednostňujte celozrnné pečivo před bílým, denně 5 porcí ovoce a zeleniny, dostatek mléčných výrobků a také 2x do týdne ryby.“ Přestože většina lidí tato doporučení zná nebo je při nejmenším slyšela, nedodržuje je .

My máme doma vyloženě masožravku obecnou. Maso může vždy a všude v jakékoliv formě a hlavně jen tak - bez pečiva.  Dát jí k snídani cereálie, asi budou všude, ale hlavně ne v jejím žaludku. Určitě to však není tím, že bych malé nepodstrkovala zdravé produkty a nezkoušela každý den, zda něco nevezme, ale bohužel. Také bojujete s jídlem?

Máte i Vy zajímavý příběh, o který se chcete podělit? Napište ho.

Sdílejte:   | 
4

Diskuze k této stránce (11 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

petrao, 25. 9. 2016, 19.27

Měli by se tím řídit hlavně rodiče aby dávali dobrý příklad

Kristy Sim

Kristy Sim, 18. 10. 2015, 22.11

Některé body jsou opravdu zajímavé. Např. bod č. 10.

Zuzi, 17. 9. 2015, 22.17

Přesně jak je zde již napsáno...dítě nejvíce chce to co vidí jíst u svých rodičů ...namažu vločkový chleba s lučinou, rajčátky a paprikou a netknou se talíře...ale jakmile sednu se zmíněným talířem a jednou zakousnu - po všem se zapráší ...s tím starším jednou začas i zhřešíme a dáme si hranolky nebo pořádně opečeného buřta na ohni...do našeho baru plný sladkostí má také přístup kdykoliv má po chuti, ale zaroveň moc dobře ví, že všeho moc škodí...navíc já mám s manželem dost rozdílné chuťě - já nejím houby a on nesnáší cibuli, přesto naši kluci jedí oboje - vidí to prostě u nás....nikdy jsem nenutila do jídla. Ten nejmladší se naučil jíst jablko při krmení králíka - půlku jemu a půlku si okusuje on sám

kajca, 13. 9. 2015, 13.54

Moje deti nepatria medzi jedlíkov,ked uz,tak skor ovocie ako zelenina.Hlavne syn nechce skúsat nové jedlá,dcérka zas stále len moje mlieko by chcela a zje pár súst a stacilo ale je otvorenejsia voci novym chutiam.

veru.veru, 10. 7. 2015, 13.20

Hlavní je zdravý rozum, pokud dítě prospívá, asi hlad nemá. Kdyby hlad mělo, tak se nají. Syn i dcera byli menší než ostatní děti, byli plně kojeni do roka, ačkoli to moje doktorka nerada slyšela, pořád něco mluvila o přikrmování, ale já, tvrdá palice jsem do toho nešla. Prostě jsem věděla, že jim stačí to, co mají, nebyli nemocní, přibírali, i když pomaleji. POotom bylo několik let, kdy oba téměř nejedli, ale zase: byli zdraví, rostli, zase pomaleji, ale rostli. Dneska jsou úpně stejně velcí jako jejich vrstevníci, jedí všechno, nejsou vybíraví, jsou v pohodě. Takže - hlavně se držte selského rozumu a ne toho, co kdejaký myslitel napíše.

Estrela113, 7. 7. 2015, 22.26

Já myslím, že důležité je řídit se zdravým rozumem a jít dítěti příkladem. Děti mi moc zeleninu nechtěly jíst, ale když ji vidí u mě, tak ji baští a ještě mi ji kradou z talíře. Když nechtějí maso, dostanou luštěniny na 1000 způsobů. Pšeničné produkty jim s ohledem na mou intoleranci pšenice nedávám, nenutím a rozhodně najdu 100 lepších a zdravějších snídaní než jsou cerealie s mlékem. Mám štěstí, že mám doma jedlíky. V dnešní době je opravdu těžké najít kvalitní zdroj informací a literaturu, jelikož si dneska může každý napsat co chce kam chce ... jediný boj který svádíme jsou sladkosti (bohužel nemám zastání u rozmazlovacích babiček )

Estrela113, 7. 7. 2015, 22.26

Já myslím, že důležité je řídit se zdravým rozumem a jít dítěti příkladem. Děti mi moc zeleninu nechtěly jíst, ale když ji vidí u mě, tak ji baští a ještě mi ji kradou z talíře. Když nechtějí maso, dostanou luštěniny na 1000 způsobů. Pšeničné produkty jim s ohledem na mou intoleranci pšenice nedávám, nenutím a rozhodně najdu 100 lepších a zdravějších snídaní než jsou cerealie s mlékem. Mám štěstí, že mám doma jedlíky. V dnešní době je opravdu těžké najít kvalitní zdroj informací a literaturu, jelikož si dneska může každý napsat co chce kam chce ... jediný boj který svádíme jsou sladkosti (bohužel nemám zastání u rozmazlovacích babiček )

Katka, 4. 7. 2015, 12.43

Nesouhlasím, že dítě potřebuje k životu cereálie viz chytrá knížka Život bez pšenice ;o) 2,5 litru tekutin nevypiju ani já jako dospělá a chodit s dítětem na měření cholesterolu a tlaku by mě teda nenapadlo ;o))

Estrela113, 7. 7. 2015, 22.20

Musím plně souhlasit!

janicka2, 3. 7. 2015, 9.31

Závidím maminkách, které mají děti, co jí

mckvak, 2. 7. 2015, 20.58

Nase mala ac na UM tak si vybere ktere ji chutna. Nektere vyplivovala po jinam se v lahvicce vrhala. Snad ji to prejde

Naši partneři

© 2013 - 2016 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight