Co jíst na podzim, abyste nepřibrali a přitom se zahřáli

zobrazeno 181×

Vložil(a): sestricka1989, 24. 10. 2015 13.19

Zapomeňte na studené saláty. Na podzim vás musí jídlo zahřát. Jinak budete nezdravě mlsat.

Cítíte se najednou unavení, podráždění, nic vám extra nechutná a přitom jakoby vám na talíři něco chybělo? Dost možná nastal čas změnit jídelníček.Ostatně v neděli 22. září už doopravdy začal podzim a vaše stravování by mělo brát v potaz, že budete potřebovat zahřát, což studené saláty nebo nízkotučné jogurty skutečně nedokáží.Zeleniny, kterou máte rádi a která vám pomáhala udržovat štíhlou linii se přitom vzdávat nemusíte – duste ji, pečte ji a nebojte se ani polévek.

Kdybyste zůstali u studeného jídla, hrozilo by vám hned několik problémů – tělo by si chybějící teplo a energii hledalo jinde a nutilo by vás například ke koupi čokoládových tyčinek. Další potíží by mohl být fakt, že byste nevhodnou stravou svůj organismus oslabili a ten by tak byl náchylnější k infekcím.Tělo potřebuje vlhkost, ale s tekutinami to nepřehánějte
Hodně to řeší například čínská medicína, která považuje podzim za poněkud suché období, například proto, že se začíná topit, přičemž suchý vzduch vysušuje kůži i sliznice.Myslete proto na zvlhčování, základem je přiměřené množství tekutin, ale studenou vodu vyměňte za vlažnou nebo za vlažný čaj. Vhodné jsou také ořechy a semena, med či vejce. Na druhou stranu, kdybyste pili litry tekutin jako v létě , budete se zbytečně ochlazovat.Nemusí se vám to líbit, ale během chladnějších měsíců tělo potřebuje těžší, mastnější a výživnější potraviny, pokud možno tepelně upravené. Syrová jídla si nechte zase na léto. Právě způsob přípravy může být v tomto ročním období důležitější než to, co si dáte. Ale rozhodně to neznamená, že byste si měla dát k večeři místo salátu z čerstvé zeleniny ohřátý párek s tím, že tak to má být.

Jezte dýně, vynechte listové saláty
Nemá. Musíte na to jít jinak. Vyměňte listové saláty nebo pokrájená rajčata za sezónní zeleninu, kam patří třeba dýně, cukety nebo patizony a zapečte je s trochou olivového oleje, jako přílohu můžete zvolit trochu brambor.Hodí se také mrkev, červená řepa, batáty, tepelně upravená cibule, česnek, pórek, květák nebo kapusta. Naopak pomalu vypouštějte zeleninu jako je brokolice, celer, kedlubny, čerstvá kukuřice, rajčata, lilek, zelené olivy, sladké i pálivé papriky, růžičková kapusta, nedoporučují se ani houby.Pokud jde o ovoce, tam si s chutí dopřejte všechno, které právě dozrává, ale zdaleka dovážené stále méně sladké melouny už nechte někomu jinému, podobně jako si odpusťte ochlazující citrusy.Dobrou volbou jsou meruňky, banány, avokádo, bobuloviny, kokos, datle, fíky, hrozny, mango, meloun, nektarinky, papája, broskve, švestky, podle některých teorií se moc nemají jíst jablka, ale nemusíte to brát zase tak doslova. Pokud na ně máte chuť, tak si je dopřejte.

 

Máte i Vy zajímavý příběh, o který se chcete podělit? Napište ho.

Sdílejte:   | 
2

Diskuze k této stránce (5 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

petrao, 11. 11. 2016, 18.24

Salátek si tedy dopřáváme po celý rok

DenisaC, 22. 11. 2015, 13.37

Moc nevím, proč se nemá jíst zelenina, která nemá sezonu, ale má se jíst tropické ovoce? Asi se ztrácím

petrao, 16. 11. 2016, 13.30

....a jablka

benca, 22. 11. 2015, 9.08

vela kyslej kapusty, ovocia,vitaminov, pit kapustovu stavu

mckvak, 6. 11. 2015, 13.22

Dobré tipy

Naši partneři

© 2013 - 2016 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight