Jak se dostat do formy po porodu? Pohybem.

zobrazeno 3587×

Vložil(a): Alexandra, 16. 6. 2016 22.47

Máte po šestinedělí, s miminkem už jste se sžila, ale cítíte, že nejste ve formě. Být mámou je krásné, ale náročné a vyžaduje to dobrou kondici fyzickou i psychickou. Každá máme nějaký recept na to, jak být i po porodu fit. Ale jeden funguje zaručeně: cvičení. Jen nezapomeňte, že i tady platí všeho s mírou!

Po porodu

Známe to skoro všechny: v těhotenství nás honí chutě, hůře se nám hýbe a tak si z porodnice zpátky domů doneseme nejen miminko, ale ve většině případů také kila navíc. Nezoufejte, tvorbou mateřského mléka, samotným kojením, nočním vstávaním a obletováním miminka spálíte za den velké množství kalorií. Po celou dobu šestinedělí byste se proto měla věnovat spíš zdravé stravě a pokud máte touhu cvičit, věnujte se pouze typům cvičení na posílení pánevního dna, které vám pomohou vrátit dělohu a pánevní dno do původního stavu.

Chcete-li začít se cvičením, je důležité také to, jestli jste rodila přirozeně, nebo císařkým řezem. Císařský řez je chirurgický zákrok a podle toho byste ke cvičení měla přistupovat. Důležitá je hlavně důkladná starostlivost o jizvu, s aktivním dynamickým sportem se doporučuje počkat alespoň dva měsíce.

Pokud už ale máte šestinedělí za sebou a stále cítíte, že nejste ve formě, máte několik možností jak se svou kondicí zatočit. To, že se vám narodilo miminko, rozhodně neznamená, že už nemůžete dělat to, na co jste před těhotenstvím byla zvyklá – tedy na aktivní pohyb, nebo to, co byste nyní chtěla – začít aktivně žít.

Pohyb s kočárkem

Využít můžete procházky s kočárkem. Nemusíte přece jen bezcílně brouzdat mezi domy. Vyražte s kočárkem do přírody, měňte tempo chůze, terén, a postupně také délku trasy. Máte-li  ve svém okolí také vhodný povrch, můžete vyrazit s kočárkem klidně na kolečkových bruslích. A pokud máte potřebu na procházce ještě navíc posilovat, proč ne? Inspirovat se můžete třeba na lekcích strolleringu, který jsme vám už přiblížily.

S miminkem na těle

Že je vaše dítě v kočárku nespokojené? Možná potřebuje vaši blízkost, cítit vaši vůni, slyšet tlukot vašeho srdce.. uvažte dítě do šátku a můžete vyrazit. Nošení dětí v šátku má navíc příznivý vliv taky na maminky – do krve se jim vyplavuje oxytocin a ten působí jako prevence laktační psychózy a poporodní deprese. Pozitivní vliv šátkování na děti je jednoznačnýprevence kojeneckých kolik – tlak na bříško a poloha v šátku zlepšují střevní peristaltiku, dítě ve vertikální (svislé) poloze má větší rozhled a více impulzů, stává se dříve „nezávislým“, časně prokazuje „samostatnost“ v dosahování potřeb (kojení apod.), a v neposlední řadě šátkování působí jako prevence plagiocefalie a další. A je opět jen na vás, jestli vyrazíte načerpat sílu do lesa nebo k vodě, jak dlouhou trasu zvolíte, kolik času venku strávíte.

Protančete mateřskou

Víte, že se dá na mateřské dovolené tančit nejen kolem dětí? Že je možné pracovat sama na sobě a najít předporodní ztracenou formu, aniž byste musela řešit hlídání? 

Velmi nás zaujal nový fitness - taneční program pro maminky s malými dětmi Dance4mom. V zahraničí již delší dobu oblíbené kurzy, u nás novinka, která se začíná těšit velké oblibě. Program je specifický tím, že maminky při tanci mají své děti navázané na svém těle v ergonomickém nosítku nebo šátku. Většina dětí na lekcích spinká a to i přesto, že hraje hudba. Poloha dítěte při tanci v nosítku nebo šátku respetkuje a neomezuje přirozený vývoj kyčlí a celkového vývoje dětí v rámci vývojového období dítěte. 

Jedná se o fitness - taneční program určený především ženám na mateřské a rodičovské dovolené a ženám s malými dětmi, které nemají hlídání a nebo nechtějí své děti opouštět kvůli své sportovní aktivitě. Jedná se fitness tanec, který probíhá za hudebního doporovodu po dobu 40 minut. 

Pokud máte pocit, že je tento program vhodný jen pro nadané maminky, tak se pletete. I maminky, které přijdou poprvé, se bez problémů zapojí. Lekce jsou vhodné úplně pro všechny ženy po ukončeném šestinedělí s dětmi od 0 do 24 měsíců. Limity nejsou. Záleží jen na váze dítěte, zkušenosti maminky s nošením a na spolupráci dítěte. Dá se tančit s dětmi jak na břiše, tak s těmi staršími i na zádech. Záleží na pocitu a pohodlí maminky, zda má chuť nosit danou zátěž.

Být maminkou na mateřské neznamená sedět doma. Můžete věnovat aspoň hodinku sobě a nemusíte mít stres z toho, že své malé dítko opouštíte, odkládáte. Navíc se setkáte s dalšími stejně naladěnými maminkami. Na závěr lekce vás čeká taneční sestava, na kterou se můžete podívat například na videu u tohoto článku. :)

 

A protože i my, maminky z webu ProMaminky.cz, jsme aktivní, přinášíme vám jeden bezva tip na akci, na které budeme i my a vás tam moc rády uvidíme: Přijďte se zapojit do pokusu o zápis do české knihy rekordů v tančení s dítětem na těle! 

Kdy a kde? 1.7. v parku u chodovské tvrze v Praze

Potkáte se s podobně naladěnými maminkami, zlepšíte si kondici a náladu, můžete vyhrát spoustu skvělých cen v naší velké tombole, kde bude hlavní cenou šátek od Šátkománie.cz. Samozřejmě můžete využít naše zázemí pro přebalování a kojení a dětský koutek. A když se nám nahlásíte, až si přijdete pro lístek do tomboly, připíšeme vám do vašeho Věrnostního programu (jako na všech akcích) 10 pampelišek :)

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
2

"nafrněna" lekce Dance4mom

Pojmy použité v článku:

  • plagiocefalie

    oploštělé záhlaví u dětí ležících na zádech

Diskuze k této stránce (16 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Rulficka48

Rulficka48, 29. 10. 2016, 11.49

Velmi pěkné!

Zuzka Čtvrtečková, 1. 8. 2016, 21.22

Je to moc hezké. Škoda, že u nás ve městě nic takového není..

k.o.r.i.n.e.k, 3. 7. 2016, 7.40

Moc pěkné tančit i s miminkem

vivianr, 23. 6. 2016, 19.09

Vypadá to dobře

Rulficka48

Rulficka48, 29. 10. 2016, 11.49

nocken, 20. 6. 2016, 17.37

Chodím na dance4mom a užívám si to dokud to jde. mohu vřele doporučit.

jitkamety, 20. 6. 2016, 10.16

To video je opravdu skvělé!

lazna, 19. 6. 2016, 15.37

Pěkné. Po porodu jsem měla skoro svojí váhu, ale pořád jsem krvácela, tak mi doktor dával pořád nějaké hormony a díky tomu jsem přibrala Takže teď musím cvičit

Kamila Pecharová, 18. 6. 2016, 23.41

Jen mne mrzí, že tyto lekce nejsou u nás v regionu. Navíc pokud by byly, musely by pro mne být odpoledne, protože starší syn má 28. měsíců, do školky ještě nechodí a vzít si ho s sebou si nedovedu představit ani omylem.. ale jinak geniální nápad, cvičení s miminkem musí být úžasné!!!

petrao, 18. 6. 2016, 17.10

Doufám, že to při porodu v létě bude trochu jednodušší s pohybem a celkovým návratem do formy..

Katka, 18. 6. 2016, 20.25

Na létě je záludné, že se kojící žena málo obléká a snadněji prochladne. Já měla 3x po sobě zánět prsu Takže mikinu vždy s sebou ;o)

petrao, 19. 6. 2016, 15.31

dobrá rada, děkuji...no plavání určitě vynechám

dáša, 17. 6. 2016, 17.39

Video je super.

Rulficka48

Rulficka48, 29. 10. 2016, 11.49

Naši partneři

© 2013 - 2016 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight