Zdravá výživa nejen pro děti

zobrazeno 818×

Vložil(a): szendrejka, 27. 1. 2016 10.32

Zdravá výživa je extrémně jednoduchá věc. Rozumí jí jak pojídači salátů, tak milovníci steaků. Základem stravy většiny lidí, podle tak zvaných alternativ – od veganů až po jedlíky paleo stravy – jsou totiž ZÁKLADNÍ PŘIROZENÉ POTRAVINY, které upřednostňují před veškerými polotovary. Nikdo z nich nestuduje desítky aditiv ani neporovnává, jestli je polotovar s nálepkou lepší než ten bez nálepky. Nají se nejlépe bez nich.

Výživová doporučení

Zde vám předkládáme 10 základních doporučení, která jsou postavená na potravinách, způsobu stravování a na jídle, ne na živinách. Strava by měla být zdravá, chutná, cenově přijatelná a šetrná k životnímu prostředí.

  1. základem stravy by měly být přirozené, minimálně upravované potraviny
  2. oleje, tuky, sůl a cukr používejte v malých množstvích – k dochucení
  3. omezte průmyslově upravované potraviny
  4. vylučte vysoce průmyslově upravené potraviny
  5. jezte pravidelně a ve vhodném prostředí
  6. nakupujte v místech, kde prodávají pestrý sortiment přirozených a čerstvých potravin z ověřených zdrojů
  7. naučte se vařit a podělte se s námi o své zkušenosti (budeme rádi, když svůj recept budete sdílet s námi v kategorii Recepty
  8. plánujte si dostatek času na přípravu jídla
  9. při stravování mimo domov si volte místa, kde si vyberete čerstvě připravovaná jídla
  10. dejte pozor na reklamy na jídlo a potraviny!

Zdravé vaření a pečení

Chcete začít zdravěji se stravovat? Nemusíte si hned zakázat všechny oblíbené specialitky, ani absolvovat kurzy vaření. Nejlepší cesta je postupné vylepšování vašich oblíbených jídel do podoby, které jsou zdraví prospěšnější, např. méně slaďte a používejte hnědý cukr nebo med, místo slunečnicového oleje použijte olivový apod. Oblíbená rodinná jídla je dobré doplňovat o novinky – nejlépe už odzkoušené někým známým či knihou. Recepty, které se ujmou, zařaďte do stálého jídelníčku.

Důležité je také nakupovat v místech, kde prodávají pestrý sortiment přirozených a čerstvých potravin z ověřených zdrojů. Máte-li poblíž nějaký trh, určitě jej běžte omrknout.

TIP: My jsme se spojily s partnerem Koloniál, kde můžete navíc nakoupit z pohodlí domova. Ovoce, zeleninu a pečivo odebírají od prověřených místních dodavatelů těsně před tím, než se k vám vydají s objednaným nákupem, takže je nikde dlouze neskladují. V našem Věrnostním programu si můžete jako odměnu vybrat poukaz na nákup v hodnotě 300 Kč, tak vyzkoušejte, jak vám bude Koloniál vyhovovat a dejte nám vědět. Za kvalitou a čerstvostí sortimentu si stojí.

Jak učit děti zdravé výživě

Učit děti, co je a není zdravé, je zásadní krok ke zdravému stravování. Buďte dětem dobrým vzorem, nakupujte společně  zdravé potraviny a zapojte děti do jejich pěstování a přípravy. Děti jedí především to, co jim nabízíme a co je v jejich okolí dostupné. Proto je zásadní hlavně doma zajistit zdravé stravovací prostředí, nekupovat a nemít doma to, co nechceme aby děti jedly a sami to také musíme dodržovat. 

Ideální jídelníček

Ideální jídelníček neexistuje!!! Zdravá výživa není věda a určitě neznamená počítání kalorií a živin na talíři. Zdravou výživu lze do každodenní praxe nejlépe převést v klidu a s nadhledem. Dětem ani manželovi nic nenuťte, ale začněte při vaření běžných jídel nahrazovat škodlivé potraviny těmi zdravějšími. Přestaňte používat polotovary a vyráběné potraviny (např. sušenky) a upečte zdravé sušenky samy, bonbony a sladkosti nahraďte sušeným ovocem, kupujte jen kvalitní čokoládu a dávejte ji dítěti jen po troškách apod. Všichni chceme pro sebe i pro své děti to nejlepší a proto se nenechte znejistit experty, kteří dnes až příliš často předávají buď hesla potravinářského průmyslu nebo zaslepeně izolovaná fakta v reklamách a v rádoby odborných publikacích.

Zdravá výživa není věda. Tajemství úspěchu spočívá ve výběru přirozených potravin a jídel z nich připravených.

 

Zdroj: www.margit.cz

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
8

Diskuze k této stránce (16 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Rulficka48

Rulficka48, 28. 10. 2016, 12.36

Kdyby to šlo tak lehce, aby dítě opravdu zdravou stravu dodržovalo

Blankasiro, 17. 6. 2016, 18.01

ne vždycky je jednoduché děti přesvědčit, že musíme jíst zdravě

silvousek, 17. 6. 2016, 6.19

Také se snažíme vařit zdravě, ale nejde to vždycky, to musí člověk asi postupně si zvykat Jinak máme moc rádi zeleninu a ovoce. Děkuji za skvělý článek.

jitka46

jitka46, 5. 6. 2016, 22.41

také bychom chtěli vařit zdravě....

k.o.r.i.n.e.k, 2. 6. 2016, 21.32

U ročního syna dodržuji zdravé stravování, ale u mě mi to nějak nejde. MIluji čokoládu a sladké nezdravé takové Margot řezy, Míša řezy, Bebe řezy, ach jo

Petra Schoberová, 31. 5. 2016, 9.41

Nedokážu si představit žít bez mléčné čokolády jsem asi závislá

Pavla H., 25. 5. 2016, 20.27

Tak tomuto se teď snažím přijít na kloub Už dlouhou dobu si s touto myšlenkou pohrávám,pomalu nahrazuji,ale doma na to asi nejsou zcela připraveni Ne vše sní a mě to pak mrzí.Zvláště co jsem těhotná,mám jedině "zdravé" chutě,zřejmě čekám biodítě,jak s radostí říkám a to mě v tom určitě podporovat bude Tak vzhůru do toho

benca, 26. 2. 2016, 18.22

tak treba varit lahku stravu z tofu, brokolice, zeleninove rizoto a zdrave kolace z mrkvy

lazna, 17. 2. 2016, 20.53

Pěkný článek

louskacek2, 10. 2. 2016, 21.04

Me nejvice ze zdravejsi stravy vyhovovala delena strava. Naopak jsem byla spise syta a hubla jsem pozvolna. A dost jsem si pochutnala. Ted kojim tak jim vyzivneji pravidelne a dle toho jak mam hlad:-).

Naši partneři

© 2013 - 2016 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight