Jak své tělo co nejlépe připravit na "nájemníka"

zobrazeno 754×

Vložil(a): Markéta V., 8. 12. 2014 22.40

Pokud plánujete miminko, je dobré na to myslet s dostatečným předstihem. Můžete si tak ušetřit řadu zdravotních komplikací a nepříjemností. Očista organismu před plánovaným těhotenstvím může předejít problémům s početím a je větší pravděpodobnost, že přivedete na svět zdravé dítě. Skoncovat se zlozvyky nebo nastolit zdravé návyky v době, kdy se těhotenství už potvrdilo, je pozdě. A pozor, toto se netýká jenom maminek, ale i budoucích tatínků.

Správný jídelníček

S přípravou na těhotenství by oba rodiče měli začít minimálně šest měsíců předem. Kvalitní strava je základ. Organismus je důležité zásobit vápníkem, hořčíkem, vitamíny skupiny B, vitaminem C a E. Největší podíl by měl patřit zelenině, ovoci, luštěninám, celozrnným výrobkům a také zdravým tukům, které obsahují nenasycené mastné kyseliny.

Pokud je nad vaše síly na dlouhou dobu výrazně změnit svůj jídelníček, můžete si pomoci vhodnými vitamínovými doplňky. V lékárně si zakupte vitamíny pro těhotné ženy a kyselinu listovou. Ale nečekejte zázraky. Tyto doplňky určitě nebudou mít takový efekt jako celková změna životního stylu a nedokáží vyvážit toxické látky, které do organismu dodáváte.

Celkový zdravotní stav

Také se zaměřte na svou váhu, extrémně hubené ženy by měli přibrat, ženy s nadváhou zase o něco zhubnout. Kromě váhy se zaměřte i na celkový zdravotní stav. Vyřešte veškeré lékařské zákroky, které jste až dosud odkládala a absolvujte všechny preventivní prohlídky. Zde bych si dovolila zdůraznit návštěvu zubaře. Komplikace se zuby při kojení a v těhotenství jsou díky hormonálním změnám velmi časté a v závažných případech mohou těhotenství i ohrozit. Vhodným doplněním preventivní péče je návštěva dentální hygienistky.

Kouření a alkohol

Kuřačky by měli přestat s kouřením nejlépe rok před početím. To se týká i jejich partnerů. Vědecké výzkumy již několikrát potvrdily, že kouření kteréhokoliv z partnerů může oddálit početí, tudíž není vůbec vhodné. Mimo jiné tento zlozvyk v těhotenství vystavuje miminko riziku a může ovlivnit jeho kvalitní vývoj. Nikdy není pozdě přestat s kouřením!

Ideální je, pokud se po celou dobu snažení oba partneři vzdají i alkoholu. Alkohol rovněž negativně ovlivňuje celou plodnost, v těhotenství alkohol poškozuje plod a dokonce může způsobit malformace.

Užívání léků

Vyvarujte se i užívání jakýchkoliv léků a různých dalších doplňků stravy kromě těch výše zmíněných. Berte jenom ty, které pro své zdraví opravdu potřebujete a poraďte se o jejich nutnosti se svým lékařem. Omezte příjem jakýchkoliv potenciálně toxických látek a různých chemikálií. Pamatujte, že v organismu vždy zůstávají nějaká rezidua a jejich vylučování může někdy trvat pěkně dlouho.

Obecně doporučuji se při přípravě na těhotenství chovat jako byste už byla těhotná. Z organismu s dostatečným předstihem vyloučíte veškeré potenciálně rizikové látky a své dítě jim nevystavíte ani v počátečním stádiu těhotenství.

Pohyb

Určitě začněte pravidelně cvičit. Vhodné je plavání, chůze, pilates, jóga, strečink, jízda na kole a cvičení, u kterého se posiluje pánevní dno a břišní svaly, např. břišní tance.

Očistná kůra

Pokud to s očistou organismu myslíte opravdu vážně, provádějte pravidelně jednou za měsíc očistnou kúru. Jestli nevíte, jak na to, absolvujte nejdříve nějakou pod vedením výživového poradce.

V případě, že pracujete na přípravě svého těla na miminko a zároveň se už snažíte otěhotnět, vyvarujte se jakýmkoliv extrémům a drastickým dietám.

 

Použité zdroje:

  1. www.celostnimedicina.cz
  2. www.futurebaby.estranky.cz
  3. ona.idnes.cz

Máte nápad na téma, o kterém bychom měli napsat? Pošlete nám ho.

Sdílejte:   | 
4

Pojmy použité v článku:

Diskuze k této stránce (13 příspěvků)

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

VLADKAK, 4. 11. 2016, 3.26

Prvni miminko jsme planovali a pripravili se na nej.Druhe si dalo hodne na cas a nakonec prislo neplanovane,tak zadna priprava nebyla.

Topik2, 22. 10. 2016, 0.00

Nijak jsem sve tělo nepripravovala a přišla do jiného stavu hned na poprvé druhé mimco nebylo ani v plánu tudíž zase žádná ocista...oba kluci jsou zdraví

Anna K., 14. 10. 2016, 10.12

Neříkam že to co se tady píše je přehnané nebo tak, ale u mně to bylo přesně naopak. Po prvním potratu jsem přestala kouřit (dopřála jsem si jen vyjmečně). Brala jsem vitamíny, zdravěji jedla a alkohol se omezil jen na víno. No a nic a pak když jsem se na to všechno vykašlala tak jsem otěhotněla. Zkrátka si myslím že 70% tady v tom hraje roli psychika..

VLADKAK, 4. 11. 2016, 3.27

Psychika hraje asi tu nejvetsi roli. Myslim si, ze hodne veci muzeme ovlivnit nastavenim ve sve hlave

nikihiphop, 13. 10. 2016, 22.04

já nic moc neměnila, ani nebyla potřeba ,, nekouřím, nepiju, a nefetuji , jím tak různě, ale žádný extrém to né..no a těhotenství bezproblémové,.. a to jsem pila té koly a sladkostí..nedalo se odolat, samozřejmě jsem se krotila jak jen to šlo , nakonec naštěstí si mě cukrovka nechytila, uff..

rodinka, 2. 9. 2016, 8.25

Zadna zmena jim docela zdrave

lazna, 10. 6. 2016, 10.59

nějakou velkou změnu jsem nedělala. Jedla jsem více zdravě.

Zuzka Čtvrtečková, 18. 11. 2015, 10.26

Před prvním jsem kouřila, když jsem se dozvěděla, že čekám, tak jsem se začala hrozně bát, jestli jsme mimču nemohla nějak ublížit a tak jsem toho nechala ze dne na den. Strach byl silný.

Minnie, 19. 2. 2016, 11.35

Přesně jako já, večer jsem si ještě zapálila a ráno mi vyšel pozitivní test takže jsem toho nechala ze dne na den. Dokonce jsem jednou byla i na pivu v době, kdy jsem byla těhotná ale ještě o tom nevěděla naštěstí je dcera zdravá.

VLADKAK, 4. 11. 2016, 3.31

holky gratulka.Co nesnasim je tehotna zena nebo kojici mamina s cigaretou nebo se sklenici piva... Bohuzel jsem jednou videla tehulku s pullitrem a vedle ni kojila mamina dvojcata.Jakmile dokojila,vzala si svuj pullitr. brrr

mckvak, 22. 6. 2015, 7.38

Jedine co jsem se snazila byla trochu zmena jidelnicku, jinak alkohol a drogy, koureni nic pro me, pohyb jsem mela pravidelny. Ocistne kury me docela desily. Takze tem jsem se vyhla.

inglulie2, 4. 6. 2015, 15.34

Tak to jsem taky nestihla )

DenisaC, 3. 6. 2015, 16.20

Kéž by to všechny maminky dodržovaly!

Naši partneři

© 2013 - 2016 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight